23 April 2009

SPRM Tak Jadi Dakwa Fairus, Ada Udang Sebalik Mee Ker Ni ...?

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia - SPRM - tidak dapat mendakwa bekas KM1 P. Pinang, Mohamad Fairus Khairuddin kerana ketiadaan bukti yang kukuh.

Aku bersyukur dengan kenyataan ini. Ramai ahli-ahli dan penyokong PKR dari peringkat bawahan hingga lah ke DSWA dan DSAI juga lega. Fairus juga lega, seperti katanya SPRM telah membersihkan namanya. Lapang lah hatinya, tiada ada apa lagi yang perlu difikirkan. Katanya beliau ingin meneruskan pengajian nya ke peringkat pacsaijazah.

Tapi, tetiba aku terfikir ... apakah ini satu pertukaran?

Baru-baru ini pada 14 April seperti yang dilapurkan oleh Pahang Daily dengan tajuk Fairus Pula Hilang , aku terus teringat pada 3 katak di DUN Perak yang juga hilang beberapa hari dan akhirnya melompat keluar dari Pakatan untuk menjadi Adun Bebas, yang berakhir dengan Perak dirampas oleh BN dengan secara HARAM.

Apakah berkemungkinan Fairus akan melompat samada ke Umno atau menjadi ADUN bebas sebagai pertukaran untuk SPRM tidak mendakwa beliau? Kemungkinan memang ada.

Walaupun BN tetap tidak dapat menawan Pulau Pinang dengan tindakan tersebut, tetapi sekurang-kurangnya dapat mengurangkan majoriti Pakatan Rakyat di DUN P Pinang.

Kita tunggu apa pula kata SPR Isnin ini ...

UMNO/NAJIB ... sedang menuju kehancuran

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive