25 May 2009

Kak Min Bakal TKM1 Pulau Pinang???

Assalamualaikum Kak Min

Kak Min, kalau nak buat lawak pun biaq la kena gaya. Lawak antara yang paling lawak pernah saya jumpa.

Kak Min ai, orang tak kisah kalau Kak Min nak masuk bertanding di Penanti ni, ya sapa pun tak marah, Kak Min masuk la dah Kak Min ada duit (tak kisah lah kalu ada orang sponsor ker), Kak Min ada kudrat ada keupayaan, ada keyakinan, itu hak Kak Min sebagai warganegara 1Malaysia ni. Kak Min layak untuk bertanding.

Bukan nak peleceh Kak Min, bukan nak menjatuhkan ayaq muka Kak Min, bukan nak cerita buruk pasai Kak Min (sebab saya pun tak betoi-betoi kenai Kak Min, tak penah berdepan muka dengan Kak Min pun) walau pun saya orang Penang. Tak penah dengar pun pasai cerita Kak Min sebelum ni, mungkin pasai saya duk kat seberang, Kak Min kat pulau jadi antara kita memang la tak kenai.

Saya mula tau pasai Kak Min bila ada cerita dalam akhbar kata Kak Min nak masuk bertanding di PRK Penanti baru-baru ni. Tahniah, Itu menunjukkan Kak Min ada keyakinan diri, ada kebolehan, ada penyokong. Alhamdulillah. Saya hormat keputusan Kak Min.

Tapi yang buat saya terpaksa berfikir dan berfikir dan terus berfikir sampai lah la ni, jawapan masih juga belum saya terima. Saya tak tau lah samada ianya sekadar untuk Kak Min nak cari publisiti atau untuk mendapat sokongan atau hanya suka-suka kerana ada seseorang di belakang Kak Min.

Orang tak kisah kalau Kak Min kata Kak Min ditawar beberapa ribu RM untuk tidak bertanding di PRK Penanti nanti, tapi itu pun orang akan bertanya ... "Siapa dia ni, .... " Orang tau Kak Min adalah bekas Ketua Wanita Keadilan PP. Itu saja. Itu saja juga lah yang saya tahu. Saya tak tau lebih dari itu.

Tetapi ramai orang Pulau Pinang (termasuk lah saya), ramai penyokong KeADILan satu Malaysia, rakyat Malaysia yang lain, mungkin sampai la ni tengah pening kepala, duk cari jawapan betoi ker tak apa yang Kak Min kata .... Kak Min di tawarkan jawatan Yang Dipertua MPPP dan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang ? ... Kah Kah Kah lawak lawak lawak sangat Kak Min ai

Pesanan saya untuk Kak Min yang saya hanya kenai dari gambar... Jangan lah buat lawak sampai orang tak boleh percaya.

Kak Min berkempen lah dengan cara yang betul orang tak marah tapi jangan lah buat cerita yang tak masuk akai langsung ....
Itu lah saja yang saya nak cakap pada Kak Min. ..... Assalamualaikum

-- email dari Mamu Bagan Lebai Tahir, Butterworth

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive