30 May 2009

PENANTI : UMNO BN Semakin Takut Pada Bayang2

Menjelang sehari sebelum pembuangan undi PRK Penanti pada Ahad 31 Mei, umno bn terus menerus mengenakan tekanan terhadap PKR.

Tiga hari lalu YB Zuraidah dipanggil . Semalam cheguBard pula telah di panggil mengadap IPK Bukit Mertajam dan hari ini Lim Kit Siang pula di panggil. Yang terbaru diberitakan Ahli Parlimen Padang Serai N Gobalakrishnan telah dipanggil mengadap berhubung dengan ceramah beliau yang mengaitkan najib razak dengan pembunuhan Altantuya.

Sebelum ini polis telah mengambil keterangan dari Lim Kit Siang bersabit dengan lapuran polis yang telah dibuat keatas nya berhubung dengan ceramah beliau di Guar Perahu pada 24 Mei lalu yang juga telah melibatkan nama najib sebagai perancang utama rampasan kuasa di Perak.

Semalam che'GuBard telah hadir ke IPD Seberang Perai Tengah untuk di soal siasat selama tiga jam. Ia turut disertai oleh dua orang anggota polis yang tidak beruniform. Seorang membuat rakaman video selama 3 jam dan seorang membuat rakaman gambar.

Soal siasat ekoran ada beberapa laporan polis terhadap ucapan che'GuBard. Antara yang membuat laporan polis tersebut ialah C/Inspektor Suhaimi Che Noh, Inspektor Naseer dan Inspektor Ahmad Shafiq Ahmad Nordin.

Laporan tersebut berkisar kepada ucapan yang kononya menggugat ketenteraman awam dan keselamatan negara. che'GuBard nyatakan dengan tegas bahawa membuat kenyataan menjatuhkan populariti regim Bn tidak ada kena mengena dengan kententeraman awam.
Hari ini pula menurut lapuran MSK pelbagai arahan larangan baru dikeluarkan oleh samada PDRM atau SPR. Antara nya saiz pondok panas. Arahan terbaru saiz pondok panas mesti lah tidak melebihi 8'x8' sahaja.

Yang peliknya seolah-olah apa saja yang lakukan oleh PKR semuanya tak boleh, tak kena tak ikut undang, tetapi untuk UMNO BN semua nya betul, semuanya boleh sahaja. Tiada siapa yang ingin membuat lapuran polis (kebanyakan lapuran terhadap PKR dibuat oleh anggota-anggota polis sendiri). UMNO BN walaupun tak bertanding boleh pula mengadakan ceramah. Tak ada pula yang diserbu polis, dihentikan polis.
IMalaysia Najib membuatkan segala-galanya tampak susah. Rakyat semakin dikongkong kebebasan untuk bersuara. Pihak berkuasa polis, spr terus menerus menekan pihak pembangkang.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive