20 July 2009

Ng Yen Yen bagi RM19 juta pada "Drug firm"?

Sebuah syarikat yang didaftarkan sebagai syarikat "R&D dan Pemasaran barangan perubatan" telah diberikan kontrak bernilai RM19 juta untuk membina "Pavilion Malaysia" di World Expo 2010 yang bakal diadakan di Shanghai.
Syarikat tersebut, Venturepharm Asia Sdn Bhd, yang dimiliki oleh dua warga Taiwan yang telah diberikan taraf "penduduk tetap" kerana dipercayai mempunyai hubungan rapat dengan ahli politik tertentu, telah diberikan kontrak pembinaan pavilion "Type 1" oleh Kementerian Pelancungan.
STONE: Ini cerita menarik. Yen Yen kata syarikat ini memenuhi segala kriteria yang diperlukan. Betoi ker ni?
Kes ni telah dibangkitkan oleh YB Wee Choo Keong (PKR Bukit Bintang) dalam sidang parlimen baru-baru ini.
Saya pun pernah terlibat dalam hal-hal penganugerahan kontrak kepada kontraktor-kontraktor semasa bekerja dahulu. Belum pernah lagi saya terjumpa syarikat R&D dan pemasaran ubat-ubatan boleh diberikan kontrak untuk membina pavilion pameran. Ini kerja syarikat "Event and Exhibition Management", bukan syarikat ubat.
Walaupun SPRM dah pun masuk menyiasat, tapi sejauh manakah siasatan akan dilakukan kerana ini melibatkan "ikan jerung" bukan "ikan bilis".
Bukan sikit tu, 19 juta wang rakyat telah diberikan pada yang tak sepatutnya .... Alahai BN ... Ini lah 1Malaysia Najib ...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive