27 September 2009

1Malaysia Najib Altantuya : Shafie Afdal cakap tak serupa bikin

Kerajaan BN peka pembangunan di Sabah


KUALA PILAH : Kerajaan pusat pimpinan BN sememangnya peka dan tidak pernah memandang sepi pembangunan di Sabah dan Sarawak, khususnya kawasan pendalaman dan pinggir bandar. ... kata Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Afdal kepada pemberita pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri peringkat Daerah Kuala Pilah 2009. - BERNAMA/New Sabah Times
... Shafie cerita pasal pembangunan Sabah dan Sarawak di Kuala Pilah ... kenapa di Kuala Pilah, kenapa tidak di Sabah atau Sarawak sendiri?

Mungkin beliau takut untuk buat kenyataan ini di Sabah, kerana keadaan sebenar adalah lain dari apa yang dicakapkan nya. Silap-silap kena baling telor lah jawabnya ...
Ini lah yang dikatakan cakap tak serupa bikin ... lihat saja gambar dibawah yang di ambil di pinggir bandar Sandakan beberapa hari lalu ... Pemandangan sedemikian juga masih terdapat di pinggir Kota Kinabalu.

Sebenarnya bukan Shafie saja, banyak lagi pak-pak menteri BN yang memang "cakap tak serupa bikin" ... cakap sekadar menyedapkan hati bagi yang mendengar, termasuk lah Najib.


Saudara/i nilai lah sendiri, selepas membaca dan melihat gambar-gambar di atas, apakah benar seperti apa yang di cakapkan oleh menteri berkenaan?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive