26 January 2010

Lagi penghinaan terhadap Almarhum Sultan Johor



Wartawan buat laporan polis klip video hina Sultan

KUALA LUMPUR, Jan 26 — Seorang wartawan radio membuat laporan polis meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan berhubung klip video dalam “Youtube” yang memaparkan penghinaan terhadap Almarhum Sultan Johor Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail.

Laporan itu dibuat oleh Ibnu Khusairi Ibnu Aris, wartawan Radio Bernama 24 di Balai Polis Hulu Kelang, dekat sini kira-kira pukul 11.30 malam semalam.

Dalam laporan itu, katanya beliau melihat klip video bertajuk “Sultan Johor Remix” ketika berada di rumahnya di Keramat di sini kira-kira pukul 1.30 tengah hari Sabtu lalu.

“(Saya) Tertonton satu video klip yang papar Almarhum semasa hayatnya berada dalam majlis perasmian Wilayah Pembangunan Iskandar dan suara Almarhum telah dialih suara kepada satu suara yang tidak dikenali.”

“Suara itu telah mengeluarkan kata-kata yang tidak sopan seolah-olah Almarhum yang bercakap begitu,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Ibnu Khushairi berkata laporan dibuat kerana rasa tanggungjawab sebagai rakyat dan mahukan video yang bertarikh 5 Nov 2009 itu dihentikan segera bagi mengelakkan perkara yang tidak sepatutnya berlaku.

Sementara itu jurucakap Balai Polis Hulu Kelang ketika dihubungi mengesahkan telah menerima laporan itu dan siasatan akan dijalankan segera bagi mencari dalang di sebalik paparan video klip itu. — Bernama

STONE: Harap pasukan khas PDRM yang ditubuhkan untuk menyiasat Aduka dapat sama menyiasat dalang disebalik pembikinan klip video ini dan juga satu lagi laman blog GUTTER MALAYSIA

1 comment:

Anonymous said...

Blog Gutter Malaysia tidak lagi kelihatan...

~ OnDaStreet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive