11 August 2010

Bung Mokhtar : Dah agak dah ....

STONE : Hahahaha ... mana saja Mahkamah di Malaysia ni , termasuk lah yang ni dah boleh di baca akan keputusannya bila melibatkan orang-orang BN neh ... ni bukan la menghina mahkamah tau ... hahaha tak kan lah diaorang nak penjarakan si Bung tu ... hehehehe seribu bagi si Bung tu tak kisah pun ...

Hukuman penjara 1 bulan diganti dengan denda RM1,000.00

SHAH ALAM, 11 Ogos — Hukuman penjara sebulan yang dikenakan ke atas Ahli Parlimen Kinabatangan BN Datuk Bung Moktar Radin kerana berpoligami tanpa kebenaran dibatalkan dan digantikan dengan denda RM1,000.

Wakil rakyat itu akan dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda itu.

Mahkamah Tinggi Syariah di sini mengumumkan keputusan itu pagi ini selepas mendengar rayuan Bung yang juga Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC).

Bung Moktar, 51, yang bernikah dengan pelakon Zizie Izette A. Samad, 31, sebagai isteri kedua, memfailkan rayuan itu 25 Mei lepas bagi memohon supaya hukuman terhadapnya diringankan kepada hukuman denda.

Pada 19 Mei lepas, Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur menjatuhkan hukuman tersebut selepas anggota Parlimen Kinabatangan itu mengaku berpoligami tanpa kebenaran mahkamah, dengan Zizie Izette di rumah No 12, Jalan TC2B/3 Cemerlang Heights, Taman Melati, Gombak pada 8.50 malam, 16 Dis tahun lepas.

Bung Moktar turut didenda RM1,000 kerana bersubahat dengan Zizie Izette berkahwin tanpa kebenaran Pendaftar Nikah Cerai dan Rujuk.

Beliau membayar denda itu.

Rayuan didengar oleh Ketua Hakim Syarie Selangor Mukhyuddin Ibrahim.

MENYUSUL LAGI

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive