05 August 2010

FELDA : Najib dan Ahmad Maslan PENIPU BESAR


Pertamanya, terima kasih di atas kajian yang dibuat Malaysianinsider. Kajian ini menunjukkan dakwaan kononnya RM2.4 billion dibelanjakan untuk penanaman semula adalah bohongg semata-mata. Minta Najib dan Ahmad Maslan jawab:

Mengapa Sime Darby cuma perlu berbelanja RM497 juta sahaja (untuk 530k hektar) sedangkan Felda berbelanja RM2.4 billion (untuk 767k hektar)?
Dengan kata lain, bagi satu hektar, FELDA berbelanja RM3,151 sedangkan Sime Darby:RM936 dan IOI:RM596.

JELAS, Najib dan Ahmad Maslan telah menipu rakyat Malaysia dan orang Melayu. Malahan, percubaan Malaysianinsider untuk mendapat penjelasan dari FELDA pun tidak berjaya. Jelas ada udang di sebalik batu. Patutlah Ahmad Maslan bachul tak berani berdebat dengan Mazlan Aliman.

Saya cabar Najib Tun Razak dan Ahmad Maslan untuk MEMBENARKAN pihak ketiga yang bebas untuk mengaudit akaun FELDA. Saya mencadangkan pihak Commonwealth atau Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dijemput untuk membuat audit tersebut.

Dasar UMNO, kalau tak menipu tak sah.

Tulang Besi
STONE: Kita tengok apa Najib nak kata nanti ... Kenapa IOI dan Sime boleh buat dengan harga murah ... Kenapa kos FELDA teramat tinggi ... Tapi aku pasti Najib akan ada jawapan BODOHnya ... hahaha. jawapan nak menipu rakyat ... ianya akan berterusan selagi dia berkuasa

1 comment:

joecharlie said...

REPLANTING COST RISDA LEBIH MAHAL DARI FELDA DAN IOI ? PEKEBUN KECIL TERLEBIH BAYAR KE? ATAU KAU MASIH MIMPI SENJA LAGI ORANG DAH LAMA TAU KAU MASIH TAKOK LAMA...
PASIR PUTEH 14 Mac – Pihak Berkuasa Pekebun Kecil Getah (RISDA) bercadang akan menaikkan kadar bantuan tanaman semula getah tua daripada RM7,000 kepada RM10,000 bagi setiap hektar tidak lama lagi.

Timbalan Ketua Pengarah RISDA, Datuk Wan Mohd. Zuki Wan Mohamad berkata, bantuan tanaman semula sekarang sebanyak RM7,000 bagi setiap hektar sudah tidak mencukupi berasaskan kos pengendalian semakin meningkat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive