12 February 2012

Umno BN Johor makin cemas

Blog ibn75.wordpress.com

KULAIJAYA – UMNO-BN Bahagian Kulai dipercayai semakin cemas berikutan penubuhan empat ranting atau cawangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Parlimen itu, dekat sini, semalam.

Untuk rekod, Parlimen Kulai meskipun telah dimenangi oleh Ong Ka Ting (BN), bekas Presiden MCA dalam pilihan raya Umum yang lepas namun difahamkan mereka terpaksa menerima saingan yang sengit daripada Pakatan Rakyat pada PRU 13 nanti.

Hal ini, kerana majoriti pengundi bukan Melayu khususnya masyarakat Tiong Hwa mula menampakkan riak-riak perubahan.

Ramalan ini boleh dikuatkan dengan .....
pencapaian BN pada PRU lepas iaitu di Dun Bukit Batu didakwa tidaklah begitu membanggakan apabila penyandangnya Cheong Chin Liang hanya mampu meraih undi 8805 manakala Liew Shin Kheong (PKR) pula mendapat 6464 undi.

Walaupun dengan majoriti sekitar 2341 namun adalah suatu yang tidak mustahil PKR mampu memenangi kerusi tersebut berdasarkan situasi di sana.

Sementara itu, penyempurnaan perasmian tadi telah dilakukan oleh Naib Presiden PKR Pusat merangkap Ahli Parlimen Batu, Y.B Tian Chua.

Empat penubuhan Ranting bagi Cabang Kulaijaya iaitu Ranting Taman Kulaijaya, Ranting Bandar Putra, Ranting Rumah Pangsa Kulai dan Ranting Taman Saga membabitkan keahlian lebih 500 ahli baru.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive