21 March 2014

Tiga polis didakwa merogol dan lakukan seks luar tabii diperintah bela diri

BUTTERWORTH: Tiga anggota polis yang didakwa merogol dan melakukan seks luar tabii terhadap seorang wanita warga Indonesia diperintah untuk membela diri.

Keputusan berkenaan ditetapkan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam selepas mendengar hujah pihak pendakwaan beserta keterangan saksi termasuk mangsa pada perbicaraan tahun lalu. 

Hakim Meor Sulaiman Ahmad Tarmizi menetapkan 9 Mei depan sebagai tarikh pihak defendan mengemukakan hujah pembelaan selepas mendapati pendakwaan membuktikan kes itu sebagai prima facie. 


Konstabel Remy Anak Dana, 26; Kpl Nik Sin Mat Lazin, 35, dan Konstabel Syahiran Romli, 23, didakwa melakukan perbuatan itu di Berek Balai Polis Perai.

Mereka didakwa merogol wanita berumur 25 tahun di Bilik 4, Berek Balai Polis Perai di sini, antara jam 6.40 pagi hingga 7.30 pagi, 9 November 2012 mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Ketiga-tiganya juga didakwa melakukan persetubuhan luar tabii terhadap wanita itu pada tarikh, waktu dan tempat yang sama mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive