01 June 2014

Hadi semakin pulih

Diterbitkan: Ahad, 1 Jun 2014 10:38 AM
Abdul Hadi Awang

PETALING JAYA: Keadaan kesihatan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menunjukkan perkembangan positif apabila beliau sudah boleh duduk dan bercakap.
Setiausaha politiknya, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, bagaimanapun, pemimpin tertinggi pembangkang itu masih perlu berehat supaya cepat sembuh.
"Dalam masa sama, doktor pakar juga menasihatkan supaya beliau tidak menerima pelawat dalam tempoh dua hari untuk mengelakkan sebarang jangkitan baharu.
"Pihak kami memohon berbanyak maaf sekiranya permintaan ini menyusahkan rakan taulan, sahabat seperjuangan  yang berhajat atau yang sudah berada di Istanbul untuk menziarahi beliau," katanya menerusi facebook Abdul Hadi lewat malam Sabtu.
Abdul Hadi yang mengalami sesak nafas dipercayai kerana komplikasi jantung pada Jumaat kini dilaporkan sedang dirawat di Medipol Universitesi Hastanesi, Istanbul.
Abdul Hadi bersama Dr Shamsuri dan seorang Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat,  Dr Syed Azman Syed Nawawi berada di Istanbul kerana menghadiri Kongres Umat Islam Antarabangsa anjuran Pusat Penyelidikan Ekonomi (ESAM) yang berpusat di Istanbul.
Pada Sabtu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang berada di Beijing untuk lawatan kerja enam hari mengarahkan kedutaan Malaysia membantu bagi memastikan Abdul Hadi mendapat rawatan di negara itu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive