10 November 2014

Razif Sidek Dakwa Chong Wei Dah Lama Guna Bahan Terlarang!


Memetik laporan akhbar tempatan, Razif berkata ramai pegawai termasuk pemain badminton dalam Persatuan Badminton Malaysia (BAM) menyedari kesalahan yang dilakukan Chong Wei.
Menurut laporan itu, tiada seorang pun berani ‘buka mulut’ kerana kredibiliti Chong Wei yang merupakan seorang jaguh dunia dalam sukan badminton.

BACA – Berita Sedih : Sampel B Ujian Doping Chong Wei POSITIF

“Sebelum ini, susah nak bercakap sebab tiada bukti kukuh, kali ini dia sudah terkena, saya tidak mahu tuduh tetapi sebenarnya perkara ini sudah berlarutan lama.
“Boleh dikatakan pemain senior dan pegawai sudah tahu perkara ini. Malah perkara ini turut mendapat pengetahuan pemain junior tetapi mereka sedar bahawa atlet ini melibatkan wira kebangsaan kita.
RazifChongWei_1
“Saya difahamkan, dia mengambil dadah ini dan sanggup mengupah doktor itu datang ke sini (Malaysia) semata-mata untuk menggunakan bahan terlarang berkenaan.
“Bukankah saya dah cakap sebelum ini (mengenai Chong Wei terlibat dalam penyalahgunaan bahan terlarang)? Saya bukan jenis individu buat tuduhan melulu tetapi kisah ini telah dimaklumkan oleh beberapa individu dalam persatuan itu sendiri,” katanya dipetik akhbar berkenaan.
Sebelum ini sampel A dari Chong Wei diuji positif bahan terlarang dan pemain itu sendiri meminta untuk dilakukan ujian ke atas sampel B yang dilakukan di Oslo, Norway.
Kelmarin, keputusan ujian melibatkan sampel B telah diketahui positif turut mengandungi bahan terlarang.
Chong Wei kini berdepan hukuman penggantungan dari menyertai mana-mana kejohanan selama dua tahun.
Kenyataan Razif yang pernah berpasangan dengan abangnya Jalani Sidek pastinya akan membuatkan sedikit sebanyak persepsi peminat sukan badminton akan berubah.
Kita tunggu apa jawapan BAM dan Chong Wei berkaitan kenyataan Razif. – MYNEWSHUB.CC

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive