23 August 2008

KERAJAAN PR AKAN MEMFAILAKAN SAMAN TERHADAP BPR ISNIN INI

August 23, 2008 at 1:33 am Berita - Posted by Din
Sebentar tadi jam 12 .36 pagi sabtu sedikit penerangan secara tertutup telah di adakan berhubung tindakan yang semakin melampau pihak BN yang cuba melakukan apa cara sekalipun untuk mempengaruhi rakyat dengan taktik kotor mereka.

Dalam perbincangan sebentara tadi keseluruh kepimpinan Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk memfailkan saman malu berikutan penahanan terhadap Jamaluddin Mohd Rozi dan Mohd Osman Mohd Jailu Exco negeri Perak berhubung rasuah projek perumahan bernilai RM180 juta di Seri Iskandar.
Peguam PKR S.Sivarassa Rasiah akan memfailkan saman tersebut pada Isnin pagi di Mahkamah Tinggi Ipoh. Saman yang di failkan berikutan tindakan menangkap kedua exco tersebut tanpa bukti yang lengkap dan PKR akan memfailakn saman malu kepada B.P.R.

Para pemimpin PKR telah membayangkan bahawa kes itu ada kaitan dengan usaha BN untuk menarik sekurang-kurangnya dua wakil rakyat dalam kerajaan Perak sekarang berikutan mereka terdesak untuk mendapatkan semula kerajaan negeri Perak sebelum 31 Ogos ini.

Di fahamkan tiada pertemuan sebelum ini yang membabitkan projek tersebut. Mungkin ia tindakan BN untuk menjemput untuk melompat menyertainya. Namun mereka engkar. Pihak BN sekarang cuba menghangatkan lagi keadaan dan yakin serta mengumumkan mereka untuk mengambil alih kerajaan sebelum 31 Ogos ini. Kita dapat lihat ini strategiserta tindakan terdesak mereka.

Pimpinan PR tegas dalam hal ini kerana ia membabitkan maruah individu yang terlibat dan juga seperti berbau fitnah dalm hal rasuah ini yang merupakan musuh utama kami.

PR berani untuk menyaman BPR kerana yakin tiada bukti yang kukuh dalam kes ini serta berbau fitnah di samping terdapat pencagahan di dalam laporan yang di nyatakan.

- Parlimen Ampang

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive