15 October 2008

BLOG SAIFUL SENTUH DSAI LAGI ... - Malaysiakini


PETALING JAYA: Mohamad Saiful Bukhari Azlan, 23, bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengadu dia diliwat majikan Jun lalu, terus mengisi blognya dengan tulisan baru tentang Ketua Umum Pakatan Rakyat itu.
Kali ini, Saiful mempersoalkan sebab Anwar gemar mengambil "pekerja-pekerja yang kurang berkelayakan?"

Tulisannya kali ini tidak panjang berbanding dua pengisian sebelum ini.

"Bermula sebagai sukarelawan di pejabat DSAI (Anwar) pada awal Mac, sebulan selepas pilihan raya saya terus dinaikan pangkat sebagai pembantu sulit/peribadi oleh DSAI sendiri.

"Pada masa yang sama Rahimi (yang juga seorang drop out) yang sebelum ini pembantu khas dinaikkan pangkat sebagai Setiausaha Sulit baru mengantikan saudara Nik Nazmi yang (bertanding) menang dalam pilihan raya lepas," kata tulisannya.
Saiful mengakhiri tulisannya dengan berkata: "Bersambung kemudian..."
Tetapi blognya mengisi salinan surat letak jawatan yang diemelkan kepada Anwar.

Dalam tulisannya sebelum ini, Saiful menyifatkan perkembangan terbaru dalam hidupnya sebagai "perjuangan belum selesai" dan masih bersemangat untuk menegakkan kebenaran.
"Maklumlah perjuangan belum selesai. Akan tetapi, ini tidak sama sekali melunturkan semangat saya dalam perjuangan untuk menegakkan kebenaran.

"Allamdullilah saya sihat walafiat. Walaupun sedih tidak dapat menyambut lebaran tetapi semangat saya tetap utuh untuk berjuang semasa perbicaraan nanti," katanya.

Saiful menyatakan demikian dalam tulisan terbaru blognya sempena Aidilfitri -- mStar

3 comments:

Anonymous said...

sayfool ngaku juga sendiri rendah kelayakan dan 'dropout'. kebiasaannya orang yang sebegitu ada problemo dan opportunis. bukankah sayfool yang sendiri pergi minta keja kat Anwar? sayfool yang sendiri pergi cari peluang untuk membuat problemo. sayfool shamefool. balik kampung tanam jagung lah, kalau jagung tak laku buatlah jolok sendiri.

Anonymous said...

Sai-fu is a complete useless fella.
Currently jobless or nobody wants to hire him... therefore too much time on his hands!

How come the goverment is not employing him...?
Maybe he's somehow getting funds..?
How is he surving...?
He's getting married to the newscaster, apa nama...?
Where the money comming from...?

Who wants to employ him lah...?

Please lets us NOT waste time writing about this fella.

He only wants to be in the limelight again.....!

Anonymous said...

Base on my experience, if you have someone you know in the government sector, you pretty much have the chance to get in and have future prospect albeit the low "qualification". The one (one of Anwar employee not himself perhaps) reviewing this "qualification" do not know how and what he needs to do to approve his position, so the next best thing is to base on the word of his close associate. In short "back dooring". For Saiful case, I think he got lucky and get promoted cause they are underhand, but found out that there's not much prospect so decided to seek his so call sodomy victim saviour, Najib.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive