27 October 2008

PERJUANGAN MENUNTUT PEMBEBASAN RPK BERTERUSAN - malaysiakini


oleh Amin Iskandar @ Black

Sudah tiga minggu berturut-turut. Masih belum nampak tanda-tanda perjuangan untuk membebaskan RPK akan pudar. Semalam buat ketiga kalinya, rakyat berkumpul di padang berhadapan dengan Amcorp Mall untuk menuntut kebebasan RPK.

Rata-rata yang hadir adalah peminat setia laman web Malaysia Today. Terdapat juga hadirin yang datang dari luar Kuala Lumpur seperti dari Perak, Pulau Pinang dan dari negara jiran Singapura.
Marina Lee (isteri kepada RPK) menerangkan kepada hadirin tentang lawatan beliau ke Kem Tahanan Kamunting. Menurutnya, Raja Petra Kamarudin amat berbesar hati dengan upacara bakar lilin yang dianjurkan untuk menuntut pembebasannya.
Selain daripada itu, beberapa orang penulis blog turut memberikan ucapan. Untuk memeriahkan lagi majlis, nyanyian lagu pembebasan daripada Rahmat Haron dan beberapa orang lagi aktivis untuk menguatkan lagi semangat untuk perjuangan melawan ISA. Acara akan diteruskan lagi pada hari Ahad depan bermula pukul 8 malam. Dijemput pejuang-pejuang Hak Asasi Manusia dan rakyat umumnya untuk bersama-sama dengan gerakan untuk menuntut ISA dimansuhkan. Program akan berterusan pada setiap hari Ahad sehinggalah ISA dimansuhkan dan semua tahanan ISA dibebaskan.

cerita dan gambar dari http://aminiskandar.wordpress.com/2008/10/27/perjuangan-menuntut-kebebasan-rpk-berterusan/

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive