14 November 2008

MB Kedah Sedia Didakwa - malaysiakini

oleh SinarHarian

ALOR STAR-Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak sedia didakwa jika tindakannya berkaitan dengan polisi kuota tanah adalah satu kesilapan.Beliau berkata, kawasan yang penduduknya majoriti kaum Bumiputera perlu diberi kelebihan untuk mengisi kuota terbabit.
Azizan berkata pihak pemaju tempatan sudah berjumpa dengan beliau dan menyatakan persetujuan dalam polisi tersebut.“Mereka berpuas hati dan sedang memikirkan mekanisma yang sesuai untuk dilaksanakan bagi menjual rumah yang tidak terjual mengikut cadangan kerajaan negeri,” katanya.
Ketika ditanya mengenai kononnya ada tindakan saman yang akan dikeluarkan kepada pihak pemaju mengenai polisi terbabit, Azizan berkata beliau sedia didakwa jika apa pihak ingin menge-mukakan saman.“Jika betul mereka menyatakan apa yang dilakukan saya salah, saya sanggup didakwa, jika tidak saya tidak nampak mengapa perkara itu perlu,” ujarnya.
Menurutnya, surat permohonan maaf telah dihantar ke pejabatnya mengenai isu salah faham yang timbul.Katanya, mereka berpuas hati dan sedang memikirkan mekanisma yang sesuai untuk dilaksanakan bagi menjual rumah yang tidak terjual mengikut cadangan kerajaan negeri.
“Pihak tertentu mengambil kesempatan untuk menimbulkan isu mengenai soal tanah di Kedah walhal mereka tidak mengetahui sistem pengurusan tanah di Kedah, dan campur tangan dari negeri lain tidak perlu,” ujar beliau. -- KedahLanie

3 comments:

Anonymous said...

'kaum malayu yang di angap kaum yang lembik' mainly is because of this kind of policy. Why not come up a policy that help them to be stronger, more capable financialy, teach them to get more competative, not feed them to become lazier and always depent on subsidy and quota. It's a real backwarded step, unless there are something behind...

Sans said...

Kenapa ada Malaysiakini dalam tajuk?

Unknown said...

berilah bantuan kepada yang miskin. jangan kirakan kaum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive