10 February 2013

Segala persiapan untuk Umno@BN menipu dalam PRU13 dah lengkap?


Apa pun, aku cukup yakin, segala persiapan untuk Umno BN menipu masa PRU13 nanti dah pun sedia. Pasai tu Najib nampak dengan penuh yakin yang Umno BN akan menang lagi dalam PRU13.

Sinarharian melaporkan: 
KUALA LUMPUR - Gelombang Arab Spring tidak akan berlaku di negara ini sekiranya Pakatan Rakyat (PR) menerima apa sahaja keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, PR tidak boleh sewenang-wenangnya membuat sebarang huru-hara kerana negara ini mempunyai undang-undang. -Sinarharian.   

Kalau perjalanan pilihanraya berlaku secara adil dan telus memang takdak sebab untuk sapa pun mempertikaikan keputusan PRU13 nanti.

Sinarharian juga melaporkan:

"PR tidak boleh mencari apa sahaja alasan jika tidak menang dalam PRU13 ini dengan membuat huru-hara di negara ini.

"Kita yakin dengan kemampuan yang ditunjukkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), begitu juga PR.

"Menghormati keputusan rakyat adalah satu daripada prinsip yang penting dalam sistem demokrasi berparlimen yang diamalkan," tegas beliau lagi. - Ibid.
Pandai-pandai pulak Najib nak jadi jurucakap kepada PR konon PR jugak yakin dengan kemampuan SPR. Kalau PR yakin dengan SPR apa guna PR bersungguh-sungguh menyokong tuntutua Bersih.

Sampai ke saat ni PR tak pernah berpuashati dengan daftar pemilih yang tak bersih. Macamana PR nak yakin dengan kemampuan SPR kalau daftar pemilih yang merupakan perkara terpenting dalam pilihanraya pun SPR tak mampu untuk sediakan senarai yang bersih dan telus.
Faktor tu saja pun sebenarnya dah cukup untuk PRtak terima keputusan PRU13, tambah-tambah lagi la kalau ditambah dengan berbagai tindakan dan tipu muslihat Umno BN yang dilihat seolah-olah SPR bukan setakat tak buat apa-apa malah turut sama bekerjasama buat kerja-kerja celaka tu menjelang hari pengundian nanti.

Sebenarnya PAS dan DAP tak pernah berpuashati dengan kerja buat SPR. Nak puashati macamana kalau selalu sangat anggota SPR terutama sekali pengerusi, timbalan pengerusi dan setiausaha SPR beraksi macam 'si anjing Umno'.

Ramai penchachai mempersoalkan PR kalau dah tak percaya kepada SPR pasai apa masih nak sertai pilihanraya malah calon pembangkang pun banyak menang terutama dalam PRU12 yang lalu.

PR masih sedia untuk sertai pilihanraya pasai percaya walaupun SPR tak telus dan adil tapi tak la seteruk di negara kuku besi yang lain. Masih ada ruang untuk kita tukar pemerintah Malaysia yang korup yang Dr. Mahathir sendiri kata "busuk sampai ke usus" tu melalui proses demokrasi.

Tapi kalau dah jelas sangat sokongan rakyat yang cukup hebat dalam PRU13 nanti tapi keputusan masih tak jugak menyebelahi PR dan ditambah pulak dengan berbagai tipu muslihat dan kerja-kerja celaka yang Umno BN buat, memang tak patut sangat kalau PR masih jugak boleh terima keputusan PRU macam tu.

Tambah-tambah pulak sebelum ni Najib dengan lantang pernah kata "walau berkecai tulang dan badan, walau bercerai jasad dari nyawa, Putrajaya akan dipertahankan walau apapun terjadi"

Apa pun, aku cukup yakin, segala persiapan untuk Umno BN menipu masa PRU13 nanti dah pun sedia. Pasai tu Najib nampak dengan penuh yakin yang Umno BN akan menang lagi dalam PRU13.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive