13 January 2014

Nurul Izzah Saifuddin terima saman dari Bapa Lembu

Rakyat News


KUALA LUMPUR 13 Jan - National Feedlot Corporation (NFCorp) telah mengemukakan saman terhadap Timbalan Presiden PKR Nurul Izzah Anwar dan Setiausaha Agung parti tersebut Saifuddin Nasution ekoran dakwaan pembelian lapan unit kondominium di KL Eco City.

Saman difailkan oleh Pengerusi NFCorp Datuk Mohamad Salleh Ismail menerusi Tetuan Wan Shahrizal Hari&Co di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi dengan menamakan Izzah sebagai defendan pertama dan Saifuddin selaku defendan kedua.

Tindakan NFCorp ekoran kenyataan Izzah yang disiarkan menerusi Kini TV ekoran mengulangi kenyataan berbaur fitnah yang mendakwa berlaku pecah amanah didalam syarikat tersebut membeli aset hartanah menggunakan dana awam.


Sementara itu, saman terhadap Saifuddin ekoran kenyataan sama yang dibuat bagi pihak PKR.

Kenyataan kedua-dua individu tersebut berdasarkan pendedahan Pengarah Strategik parti Rafizi Ramli yang turut disaman.

Menurut tuntutan saman NFCorp, Izzah didakwa menyebarkan kenyataan fitnah terhadap plaintif yang memberi gambaran terhadap masyarakat bahawa dana yang disalurkan kepada NFCorp dari pinjaman yang dilakukan untuk membeli kondominium bagi tujuan peribadi.

Tuntutan tersebut turut menjelaskan hartanah yang dibeli oleh Mohamad Salleh dan anaknya Wan Shahinur Izran tiada kaitan dengan NFCorp.

1 comment:

Anonymous said...

Banyaknya rm mami dan mamu lembu ni , jenis kerbau sapi gamaknya , rakyat 1M tak akan halalkan satu sen pun duit mereka yg digunakan olih keparat ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive