01 February 2014

PRK Kajang : "Tolong jangan sentuh Lee Chong Wei" - KJ

SHAH ALAM - Susulan cadangan parti komponen BN yang ingin meletakkan jaguh badminton negara, Datuk Lee Chong Wei sebagai calon pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kajang, Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin menegaskan tidak akan membenarkan perkara itu berlaku.

Khairy melalui laman mikro Twitternya berkata, Chong Wei adalah "harta" negara dan tidak boleh disentuh untuk tujuan PRK Dun Kajang.

"Tolong jangan sentuh Lee Chong Wei.

"Dia adalah harta negara. Sebagai Menteri Sukan saya tak benarkan," tulisnya sebagai membalas pertanyaan seorang pengikutnya di laman mikro itu.

Sebelum ini, akhbar melaporkan Ketua Umno Bahagian Padang Besar, Datuk Zahidi Zainul berpendapat MCA perlu meletakkan calon popular untuk mengatasi Anwar dan mencadangkan Chong Wei sebagai calonnya.

Semalam media melaporkan, Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai telah menyenarai pendek calon yang akan bertanding pada Dun Kajang, Selangor.

Ketika ditanya media mengenai pemilihan Chong Wei, Tiong Lai bagaimanapun enggan mengulas mengenai  perkara itu. - Sinar Harian

1 comment:

Anonymous said...

Kalau Datuk LCW bertanding KJ mesti lawan beliau dalam pilihan raya itu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive