17 December 2014

Vokalis Terra Rossa mengaku salah miliki dadah

Vokalis baru Kumpulan Terra Rossa mengaku bersalah di Mahkamah Majistret Ampang hari ini terhadap pertuduhan memiliki dadah jenis methamphetamine di Taman Cempaka di ibunegara minggu lepas.

Khairul Hizam Kaha, 39, yang dikenali sebagai Jijam membuat pengakuan itu ketika pertuduhan dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Noor Farah Hazwani Osman.



Vokalis itu didakwa memiliki dadah seberat 0.98 gram di kawasan Axis Astrium, Taman Cempaka, Ampang dekat sini pada 4.30 petang 10 Disember lepas.

Timbalan Pendakwa Raya S.Purnima menawarkan jaminan RM5,000 dengan seorang penjamin bagaimanapun tertuduh, yang tidak diwakili peguam, merayu mahkamah membenarkan jaminan atas alasan isterinya tidak bekerja dan hanya bergantung kepada hasil perniagaannya.

Mahkamah membenarkan Khairul Hizam diikat jamin sebanyak RM4,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 12 Februari depan untuk sebutan semula kes dan  laporan kimia tertuduh.

Sementara itu, vokalis itu mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan memasukkan dadah itu ke dalam badannya di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Daerah Ampang jaya di sini pada 7.15 malam 29 Mei lepas.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan tarikh sama untuk sebutan kes.

- Bernama

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive