15 December 2010

Ceramah DSAI @ Tmn Melati - Gambar2

Alhamdulillah semua berjalan lancar. Kedatangan yang amat memberansangkan membuatkan beberapa kali pengerusi majlis terpaksa membuat pengumuman meminta para hadirin masuk ke dalam khemah yang disediakan kerana antara syarat-syarat yang diberikan polis adalah tidak membenarkan hadirin berada di luar khemah. Tetapi disebabkan keadaan di dalam khemah sudah sesak, terpaksalah sebahagian besarnya berada diluar khemah.


Acara bermula sekitar jam sembilan dengan Dr Tan Kee Kwong yang banyak bercakap mengenai surat terbukanya pada Najib bersabit isu Felda diikuti dengan YB Tian Chua. Ketua AMK Saudara Shamsul mengmbil tempat selepas Tuan Chuan. Shamsul terpaksa bergegas ke Tmn Melewar untuk satu lagi acara ceramah di sana sebaik selesai acara di sini.


YB Khalib Samad juga dijemput berucap. Tetapi memandangkan masa amat terhad, YB Khalid diberi masa sekitar 10 minit sahaja diikuti oleh YB Teresa Kok. Kebanyakan mereka bercakap mengenai pendedahan WikiLeaks yang mana bekas PM Singapura Lee Kuan Yew mangatakan DSAI memang terlibat dengan kes liwatnya.

Kes ini sengaja dibesar-besarkan oleh media tempatan, padahal WikiLeaks juga ada mengatakan Singapura turut membangkitkan isu yang Najib itu seorang yang 'opportunis', dan akan berusaha sedaya upaya untuk terus memegang tampuk pemerintahan negara, kerana kalau pemerintahan beralih tangan, Najib akan didakwa bersabit dengan pembunuhan Altantuya.
DSAI mengambil tempat sekitar jam 10 malam, juga terus bercakap mengenai pendedahan WikiLeaks dan kes liwatnya. Acara tamat tepat jam 10.30 malam dengan tiaada sebarang kejadian yang tak diingini berlaku.
Ceramah DSAI berikutnya adalah pada Khamis 16 Dec 2010 bertempat di Dataran Muhibah, Kg Ismail, Ampangan Negeri Sembilan yang juga akan bermula pada jam 9 malam.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive