15 January 2013

The Age Australia : Najib Terlibat Kes Pembunuhan Altantuya, Seks & Rasuah Scorpene?


Akhbar The Age Australia : Najib Razak Terlibat Kes Pembunuhan Altantuya, Seks & Rasuah Scorpene?

by STAFF BERITA SEMASA on JANUARY 15, 2013
Najib Altantuya The Age Australia Akhbar The Age Australia : Najib Razak Terlibat Kes Pembunuhan Altantuya, Seks & Rasuah Scorpene?
Kalau sebelum ini Taib Mahmud pernah popular di Switzerland, Jerman dan Britain apabila akhbar utama di sana membuat liputan penuh mengenai skandal melibatkan diri Tan Sri Taib mahmud sendiri, ahli keluarga dan kroninya di Sarawak (KLIK SINI BUTIRANNYA). Kali ini giliran cerita mengenai pembunuhan Altantuya yang sehingga kini masih lagi misteri dan kes ini terus menjadi tumpuan bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di serata dunia…
Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak diberikan sekali lagi publisiti melibatkan skandal yang terus menjadi misteri ini dan dikatakan sarat dengan elemen drama salahguna kuasa, rasuah, seks dan pembunuhan. Kalau sebelum ini Asian Sintinel pernah beberapa kali membuat liputan berita mengenai kes pembunuhan dan pembelian kapal selam Scorpene ini. Nama Malaysia terus popular apabila Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak terus dikaitakan skandal Scorpene & Altantuya termasuklah di akhbar & portal berita utama di Kemboja (The Phnom Penh Post), Berita Harian Hong Kong (Ming Pao) dan juga kanada (Vancouver Sun). (SEMAK BUTIRANNYA SINI)

The Age Australia : Najib Razak VS Altantuya VS Scorpene

Dan kali ini akhbar The Age Australia mengambil tempat dengan membuat liputan mengenai skandal pembunuhan gadis Mongolia pula, Altantuya Shariibuu. Dan laporan berita The Edge Australia dan juga Sydney Morning Herald Australia itu mengaitkan nama Perdana Menteri Malaysia iaitu Datuk Seri Najib Razak dengan skandal pembunuhan ini. Di Malaysia, akhbar-akhbar utama di Malaysia lebih suka memfokuskan kepada personaliti dan kelibat Sirul Azhar Omar dan Azilah Hadri. Walaubagaimanapun, rakyat Malaysia masih tertanya-tanya dua soalan utama yang masih belum terjawab sehingga kini….
  1. Siapa yang berikan arahan untuk pembunuhan Altantuya Shaariibu ini
  2. Dan yang keduanya apakah motif pembunuhan
Najib Altantuya Akhbar The Age Australia : Najib Razak Terlibat Kes Pembunuhan Altantuya, Seks & Rasuah Scorpene?
Laporan berita The Age adakan mengatakan :
“Najib menafikan penglibatannya, tetapi dakwaan tersebut tidak akan hilang. Internet di Malaysia sedang ‘panas’ dengan pendedahan seorang ahli perniagaan yang tidak berpuas hati dengannya, Deepak Jaikishan, yang mempunyai hubungan dengan Umno,” petikan laporan berita penulis The Age, Lidsay Murdoch
Dan bertambah panas lagi apabila, dalam laporan berita The Age ada mengaitkan hubungan seks peringkat tertinggi negara:
“Antara tuntutan yang dibuat oleh Deepak seperti dinyatakan kepada pembangkang dan laman web bebas adalah bukti akuan bersumpah pada 2008 oleh penyiasat, (P) Balasubramaniam yang menyatakan Najib mempunyai hubungan seksual dengan Altantuya.
Sydney Morning Herald Najib Altantuya Akhbar The Age Australia : Najib Razak Terlibat Kes Pembunuhan Altantuya, Seks & Rasuah Scorpene?
Dan akhirnya Mahkamah Perancis sekarang ini sedang mengambil tempat untuk mengadili kes ini skandal pembelian kapal selam Scorpene oleh Kementerian Pertahanan dari Perancis yang mana ada kaitan juga kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu. Dan pelantikan François Hollande sebagai presiden Perancis yang baru telah melancarkan lagi siasatan skandal ini. (KLIK SINI UNTUK BUTIRAN PANJANG LEBAR).
Jikalau Datuk Najib tidak dipanggil semasa berlangsung perbicaraan di Malaysia, tetapi Datuk Najib bakal dikenakan sapina oleh Mahkamah Perancis tidak lama lagi.
P/S : Kami rakyat Malaysia, tidak mahu nama Malaysia popular dengan cerita-cerita sebegini rupa. Bukan sekali. Tetapi sudah beberapa kali nama Malaysia dijaja dengan cerita-cerita sebegini rupa. Hentikanlah. Tampilah memberikan penjelasan…Apa pendapat dan komen anda pula?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive