01 August 2009

DEMO 1 OGOS - Road block polis

Saya baru balik dari membuat reccee tempat-tempat sekatan oleh PDRM disekitar KL. Dipercayai sekatan-sekatan jalanraya ini telah bermula sejak tengahari tadi. Mungkin panduan ini sedikit sebanyak dapat membantu saudara/i kita yang akan bersama-sama di hadapan SOGO/Masjid Jamek/Masjid Negara tengahari esok supaya dapat mengelak dari melalui jalan-jalan berikut atau terperangkap dalam kesesakan yang sengaja diadakan oleh pihak polis.
Tujuan asal saya untuk mencari seberapa banyak sekatan yang diadakan, tapi malang saya juga terperangkap. Jadi saya hanya dapat berikan beberapa lokasi yang dapat saya temui, khusus nya untuk saudara-saudara/i dari selatan.
Lokasi yang saya temui sekatan adalah:-
1. Kajang ke KL - 3 sekatan - 1 selepas tol batu 11, 1 berhampiran persimpangan masuk HUKM berdekatan stesen minyak BHP dan 1 lagi berhadapan dengan Vovo Karaoke Jln Sungai Besi.
2. Dari selatan menuju ke Istana Negara - selepas persimpangan ke Istana Negara di Sg Besi (Loke Yew)
3. L/Raya Besraya dari arah selatan menuju ke KL - satu sekatan sebelum Kg. Malaysia (berhampiran projek stesen bas baru)
4. Bangsar ke KL - berhadapan dengan pejabat Majlis Agama Islam WP, sebelum stesen keretapi lama.
Cari lah jalan-jalan alternatif untuk memasuki KL besok.
Saya akan pastikan besok apakah benar LRT telah diarahkan untuk tidak mengadakan perkhidmatan nya bermula jam 7 pagi hingga 3 petang.
Untuk sahabat-sahabat dari luar KL, Selamat Datang berdemo untuk anda semua.
Jumpa di sana ...

2 comments:

Esteban Granero said...

kajang ke kl - lepas tol batu 9. bukan batu 11.

Stone525i said...

tq Esteban

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive